The Phantom Father (2012)

7

Vă mărturisesc că am fost foarte surprinsă de acest film. Nu am plecat cu vreo așteptare de acasă, însă m-am gândit că dacă distribuția îl include pe Marcel Iureș, nu are cum să de-a greș. Așa a fost. A rezultat un film cu o abordare inedită și filmat dintr-o perspectivă destul de diferită față de ce s-a produs în cinematografia românească în ultima perioadă, lucru ce m-a bucurat. Nu este un film care va avea succes neapărat în festivalurile de anvergură, poate pentru că nu păstrează acel dramatism, acel realism specific filmelor românești care ne cutremură datorită tristei realități, cu care suntem obișnuiți și care prinde în afară. Cred că va fi foarte apreciat aici, pentru că publicul cineast român simte nevoia acum de acel ,,altceva“. Filmul reprezintă debutul în lungmetraj a lui Lucian Georgescu, scenarist, producător și conferențiar la UNATC, care a menționat la vizionarea de presă că a făcut filmul așa cum a simțit că trebuie și că este bazat foarte mult pe improvizație, lucru ce îi dă autenticitate.

Pelicula a fost prezentată în premieră la Festivalul Internațional de Film Transilvania 2011 și este realizată după o nuvelă a lui Barry Gifford ,,Almost Oriental”, autor american cu sânge evreiesc, preocupat de originile sale care se află în România. Personajul principal, americanul Robert Traum (interpretat de Marcel Iureș care joacă în primul său rol comic), trăiește o criză de vârstă și de identitate, vrea o vacanță, vrea să se regăsească pe el și să-și descopere rădăcinile, așa că pleacă în Bucovina, iar acolo, cu ajutorul arhivistei Tanya (Mihaela Sîrbu) pleacă în această aventură și alcătuiesc un road-movie cu accente dulci-amărui și cu o doză de ficțiune care se îmbină perfect cu restul poveștii. Așadar, filmul are la bază o poveste reală și destul de interesantă care te duce un pic cu gândul la ,,Everything is illuminated” a lui Liev Schreiber. Dialogurile dintre personaje au tente extrem de comice din cauza că nu vorbesc aceeași limbă, tipologiile fiind extrem de bine conturate încă de la început.

Ilustrând dintr-o perspectivă pozitivă și foarte plăcută, Bucovina, care pentru regizor rămâne cea mai frumoasă parte României, acesta croiește o poveste de dragoste care se evoluează o dată cu drumul pe care cele două personaje îl fac pentru a se descoperi pe sine. La vizionare am avut momente când eram într-o confuzie totală, la fel cum sunt și personajele din film, însă înlănțuirea întâmplărilor m-au ajutat să deslușesc simboluri și noi sensuri. Confuzia identității a tuturor personajelor se risipește în final și îi prezintă în adevărata lor esență, iar totul se bazează pe celebrul citat ,,nu destinația contează ci drumul”. Filmul îi mai include și pe: Victor Rebengiuc, Mariana Mihut și Mimi Branescu și va avea premieră pe data de 2 martie în cinematografele din țară.

Vizionați trailer:

7 COMENTARII

  1. […] teorie, dar rezultatul nu e la fel de savuros ca ceea ce te asteptai sa degusti. Adelina – Filme Tari La vizionare am avut momente când eram într-o confuzie totală, la fel cum sunt și personajele […]

  2. […] 7 martie 2012, filmul Tatal fantoma, in regia lui Lucian Georgescu, va avea premiera in Australia, la Festivalul de la Byron Bay. Aflat […]

  3. […] 15 martie 2012, filmul Tatal fantoma, in regia lui Lucian Georgescu, va fi proiectat la Festivalul international Films for Africa de la […]

  4. […] Transilvania Film, Tatal fantoma, in regia lui Lucian Georgescu, a fost selectat la cea de-a 15-a editie a Festivalului de Film […]

  5. […] Andrei), Se cauta o mama (regia: Adrian Popovici), Si caii sunt verzi pe pereti (regia: Dan Chisu), Tatal fantoma (regia: Lucian Georgescu), Killing Time (regia: Florin Piersic Jr.), Toata lumea din familia […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.