Argo (2012)

1

Argo fuck yourself!

7 nominalizări la Oscar, 2 premii Globul de Aur pentru cel mai bun film şi cel mai bun regizor câştigate de Ben Affleck şi 3 premii BAFTA pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor şi cel mai bun montaj. Argo este cotat printre favoriţii Academiei de Film şi în clipa de faţă mulţi vad acest film, unul dintre marii câştigători în seara Oscarurilor. Ben Affleck  s-a remarcat atât ca scenarist (Good Will Hunting) cît şi ca actor şi regizor iar Argo nu face decât să confirme acest lucru. Povestea este una ştiută de toata lumea -răpirea unui grup de diplomaţi americani în 1979 de către opozanţii şahului – Affleck redă pe ecran într-o manieră antrenantă acest eveniment mediatizat şi desecretizat de către administraţia Clinton fără multe artificii. Jocul actoriilor şi un scenariu bine pus la punct au garantat succesul acestui film.

93946_gal

Ce date ne oferă Argo: pe data de 4 noiembrie 1979 Ambasada S.U.A din Teheran, Iran, este atacată şi 6 diplomaţi reuşesc să fugă şi să se refugieze în locuinţa ambasadorului Canadei (Victor Garber). Timpul trece şi C.I.A-ul se străduieşte să formuleze un plan pentru a facilita eliberarea celor 6. Salvarea vine din partea agentului Tony Mendez (Ben Affleck). Agentul Mendez împreuna cu un producător de la Hollywood (Alan Arkin) şi un make-up artist (John Goodman) promovează un film ce nu s-a filmat niciodată, un S.F. intitulat Argo iar echipa de filmare face o vizită în Teheran pentru a filma câteva cadre necesare decorurilor. Şansele ca acest plan să esueze sunt mari dar dintre tot ce se propune pe masa C.I.A-ului, Argo este ales şi Mendez se vede nevoit să devina un Bond atipic.

93932_gal

Cu toate că ştim cum s-a terminat povestea din Teheran, principalul atu al filmului lui Affleck este faptul că te ţine în tensiune până la final asupra reuşitei sau eşecului acestui misiuni de salvare. Scenariul este presărat cu momente comice prin dialogul savuros dintre Arkin şi Goodman iar Ben Affleck nu forţează nota cu Tony Mendez. Nu avem momente când personajul său cade pradă emoţiilor sau execută cascadorii demne de filme celebre cu spioni. Avem o misiune şi o vom duce la capăt. Personajul principal este bidimensional, cunoaştem atât omul cât şi agentul C.I.A., o minte putem spune luminată pentru acele vremuri. Personajele secundare sunt pilonii comici ai filmului, atât Arkin cât şi Goodman destind atmosfera tensionată fără să exagereze. Argo a mizat mult pe anonimatul şi modestia echipei americane în soluţionarea crizei iar propaganda politică căutată de mulţi cu scopul de găsi un reproş filmului nu este exagerată. În fond şi la urma urmei Statele Unite au maşina de vise numită Hollywood şi ca orice instituţie ce se respectă este utilizează mai mult sau mai puţin in funcţie de conjuncturi.

Vizionaţi trailer:

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.